Intranet jest narzędziem komunikacji wewnętrznej, które ułatwia współpracę pomiędzy pracownikami, wymianę informacji na różnych szczeblach, a także zarządzanie zasobami firmowymi. W obecnych realiach pracy staje się więc podstawowym, a nawet wręcz niezbędnym rozwiązaniem w średnich oraz dużych przedsiębiorstwach. Potwierdzeniem tego faktu jest nasza współpraca z Grupą Komputronik. Jakie były wyzwania i korzyści związane z projektem intranetu? Które funkcje i rozwiązania zastosowaliśmy? Zapraszamy do poznania case study z wdrożenia Microsoft SharePoint!
Nieefektywne zarządzanie informacją. Dotyczyło to szeroko dostępnych dokumentów takich jak procedury, instrukcje, umowy, formularze oraz innych zasobów jak galerie zdjęć czy firmowy miesięcznik.
Stworzenie centralnego miejsca - intranetu SharePoint, które umożliwi pracownikom łatwy dostęp do potrzebnych informacji i będzie wygodnym narzędziem wspierającym ich codzienną pracę.
Wprowadzenie platformy SharePoint pozytywnie wpłynęło na komunikację wewnętrzną, dostęp do informacji oraz proces onboardingu.
Grupę Komputronik tworzą 2 spółki – Komputronik S.A. i Komputronik Biznes.
Komputronik S.A. to kluczowy dostawca elektroniki w Polsce, obecny na rynku od 1996 roku. Oferuje ponad 100 tysięcy różnorodnych produktów z szeroko rozumianej branży RTV i AGD. Firma prowadzi ponad 100 sklepów stacjonarnych oraz prężnie działa w internecie. Do klienta indywidualnego i hurtowego podchodzi kompleksowo – łącząc sprzedaż z obsługą posprzedażową (raty, leasing, serwis).
Komputronik Biznes skupia się na przedsiębiorcach. Jest dostawcą sprzętu, systemów i całej infrastruktury IT (w tym serwerów), usług IT (outsourcing), a także oprogramowania biznesowego.
Dwie główne spółki Grupy Komputronik do tej pory korzystały z intranetu „starego typu”. Była to po prostu statyczna strona intranetowa z informacjami. Przez te ograniczenia pracownicy nie byli w stanie szybko znaleźć potrzebnych im informacji, dokumentów, plików. Wymagało to uporządkowania i zorganizowania od nowa.
– Jednym z wyzwań naszego intranetu było mało efektywne zarządzanie informacją. Chodziło o dokumenty ogólnodostępne w firmie – procedury, instrukcje, umowy, formularze do wysyłania danych, galerie ze zdjęciami czy miesięcznik Komputronik. Potrzebowaliśmy jednego miejsca, w którym pracownicy będą mogli łatwo znaleźć potrzebne informacje oraz wygodnego i przyjaznego narzędzia w codziennej pracy – mówi Piotr Stachowiak, Kierownik Biura Optymalizacji w Komputronik.
Nasi eksperci szybko zorientowali się, co trzeba zrobić i jakie cele wyznaczyć w projekcie z Komputronikiem. Nadszedł czas na nowoczesny intranet z wykorzystaniem Microsoft SharePoint!
Co dokładnie pojawiło się na naszej liście to-do?
Management Komputronika był od początku przekonany, że narzędziem komunikacji wewnętrznej w firmie będzie właśnie Microsoft SharePoint. Łatwa dostępność w ramach pakietu biurowego Microsoft, zapewnione bezpieczeństwo danych firmowych oraz integracja z innymi aplikacjami, np. Microsoft Teams na różnych urządzeniach i z wielu miejsc – dzięki temu wybór był jasny. A samą współpracę na linii Supremo-Komputronik nawiązaliśmy w 100% naturalnie – ze względu na wieloletnie partnerstwo w innych projektach IT, a także (lub przede wszystkim!) bardzo dobre relacje między naszymi pracownikami.
SharePoint łączy funkcje prostego zarządzania plikami z ich wizualną prezentacją w wewnętrznej witrynie intranetowej. Dzięki natywnemu połączeniu z aplikacjami, takimi jak: Teams, Outlook, Forms czy Viva Engage, tworzy zintegrowane i bezpieczne środowisko komunikacji wewnętrznej.
Platforma SharePoint dostępna jest w ramach pakietu Microsoft 365, więc pozwala na stworzenie firmowego intranetu oraz aplikacji dla pracowników dostępnych na różnych urządzeniach – komputerach i telefonach.
Uruchomienie firmowego intranetu w Grupie Komputronik trwało kilka miesięcy i wymagało intensywnej pracy każdej z zaangażowanych stron.
Krok po kroku, czyli czym dokładnie się wspólnie zajmowaliśmy?
Wszyscy w Grupie Komputronik z ciągłym dostępem do komputera – czyli pracownicy biura oraz działu sprzedaży. Natomiast osoby pracujące w magazynie korzystają z intranetu na specjalnych stoiskach. Na przystosowanych do tego ekranach czerpią informacje z responsywnej, pełni funkcjonalnej witryny intranetowej.
Pracownicy codziennie odwiedzają witrynę intranetową, która w wyniku wewnętrznego konkursu, przyjęła nazwę KontaKT. Sprawdzają w niej aktualności, firmowe inicjatywy, komunikaty Zarządu. Mają łatwy dostęp do potrzebnych informacji i dokumentów dzięki „szybkim linkom” – kierującym do właściwych folderów, podstron czy aplikacji.
Na jakie obszary i na kogo pozytywnie przełożyło się wprowadzenie nowoczesnej platformy SharePoint? Co dokładnie udało się uzyskać dzięki intranetowi?
– Nasza wieloletnia współpraca z Grupą Komputronik do tej pory obejmowała głównie projekty związane z migracją do chmury Microsoft. Tym bardziej cieszy nas, że tym razem mogliśmy wykorzystać doświadczenie Supremo, wdrażając intranet na platformie SharePoint – mówi Michał Peksa, prezes Supremo. – W tego typu działaniach silnie zajmujących dwie strony – naszych ekspertów i osoby odpowiedzialne po stronie Klienta, partnerska współpraca i wzajemne wsparcie procentowały na każdym etapie prac. To wszystko sprawia, że efekty przekroczyły nawet najśmielsze założenia – dodaje.
Wdrożenie intranetu na bazie Microsoft SharePoint w Grupie Komputronik przyniosło namacalne efekty i optymalizację procesów wewnętrznych. Codzienna praca stała się wygodniejsza, poszukiwanie przebiega dużo szybciej. Nasza firma, jako doświadczony partner Microsoft, zaangażowała się w realizację tego projektu od początku do końca. Zapewniliśmy profesjonalne doradztwo, wsparcie techniczne i niezbędne szkolenia. Tylko tak da się osiągnąć sukces!
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jak intranet Microsoft SharePoint może pomóc osiągnąć lepsze wyniki na różnych polach biznesu, umów się z nami na bezpłatną konsultację. Chętnie odpowiemy na Twoje pytania i zaproponujemy rozwiązanie dopasowane do firmowych potrzeb!
– Rozpoczynając wdrożenie intranetu SharePoint, nie mieliśmy niezbędnej wiedzy, jak skonfigurować tę platformę, jakie treści na niej zamieszczać oraz co jeszcze będzie przydatne w naszej firmie. Dlatego powierzyliśmy ten projekt konsultantom Supremo, którzy mają doświadczenie konieczne w takim projekcie – mówi Piotr Stachowiak, Kierownik Biura Optymalizacji w Grupie Komputronik. – Iteracyjne podejście i warsztatowa forma współpracy pozwoliły zwinnie zrealizować projekt wraz z niezbędnym przeszkoleniem redaktorów KontaKT-u – podsumowuje proces.
Skontaktuj się z nami!
Wybierz, w jakim obszarze potrzebujesz wsparcia i umów się na konsultację. Odezwiemy się do Ciebie w ciągu 24 godzin!