Zadowoleni ludzie, uporządkowane pliki, sprawne procesy. Nowy intranet w Grupie Komputronik

Branża klienta
Handel i dystrybucja
IT i nowoczesne technologie
E-commerce
Wielkość firmy
ok. 1000 pracowników
Wdrożone usługi i rozwiązania
Aplikacje i usługi Microsoft 365
Intranet i aplikacja dla pracowników
Adopcja i change management
Supremo w tym projekcie
This is some text inside of a div block.
Brak osób biorących udział w projekcie
Dowiedz się więcej o intranecie SharePoint

Intranet jest narzędziem komunikacji wewnętrznej, które ułatwia współpracę pomiędzy pracownikami, wymianę informacji na różnych szczeblach, a także zarządzanie zasobami firmowymi. W obecnych realiach pracy staje się więc podstawowym, a nawet wręcz niezbędnym rozwiązaniem w średnich oraz dużych przedsiębiorstwach. Potwierdzeniem tego faktu jest nasza współpraca z Grupą Komputronik. Jakie były wyzwania i korzyści związane z projektem intranetu? Które funkcje i rozwiązania zastosowaliśmy? Zapraszamy do poznania case study z wdrożenia Microsoft SharePoint!

Projekt w pigułce

Wyzwanie

Nieefektywne zarządzanie informacją. Dotyczyło to szeroko dostępnych dokumentów takich jak procedury, instrukcje, umowy, formularze oraz innych zasobów jak galerie zdjęć czy firmowy miesięcznik.

Rozwiązanie

Stworzenie centralnego miejsca - intranetu SharePoint, które umożliwi pracownikom łatwy dostęp do potrzebnych informacji i będzie wygodnym narzędziem wspierającym ich codzienną pracę.

Efekty

Wprowadzenie platformy SharePoint pozytywnie wpłynęło na komunikację wewnętrzną, dostęp do informacji oraz proces onboardingu.

Klient

Komputronik – w Grupie raźniej

Grupę Komputronik tworzą 2 spółki – Komputronik S.A. i Komputronik Biznes.

Komputronik S.A. to kluczowy dostawca elektroniki w Polsce, obecny na rynku od 1996 roku. Oferuje ponad 100 tysięcy różnorodnych produktów z szeroko rozumianej branży RTV i AGD. Firma prowadzi ponad 100 sklepów stacjonarnych oraz prężnie działa w internecie. Do klienta indywidualnego i hurtowego podchodzi kompleksowo – łącząc sprzedaż z obsługą posprzedażową (raty, leasing, serwis).

Komputronik Biznes skupia się na przedsiębiorcach. Jest dostawcą sprzętu, systemów i całej infrastruktury IT (w tym serwerów), usług IT (outsourcing), a także oprogramowania biznesowego.

Wyzwanie

Statyczna strona internetowa to już nie intranet

Dwie główne spółki Grupy Komputronik do tej pory korzystały z intranetu „starego typu”. Była to po prostu statyczna strona intranetowa z informacjami. Przez te ograniczenia pracownicy nie byli w stanie szybko znaleźć potrzebnych im informacji, dokumentów, plików. Wymagało to uporządkowania i zorganizowania od nowa.

Jednym z wyzwań naszego intranetu było mało efektywne zarządzanie informacją. Chodziło o dokumenty ogólnodostępne w firmie – procedury, instrukcje, umowy, formularze do wysyłania danych, galerie ze zdjęciami czy miesięcznik Komputronik. Potrzebowaliśmy jednego miejsca, w którym pracownicy będą mogli łatwo znaleźć potrzebne informacje oraz wygodnego i przyjaznego narzędzia w codziennej pracymówi Piotr Stachowiak, Kierownik Biura Optymalizacji w Komputronik.

Nasi eksperci szybko zorientowali się, co trzeba zrobić i jakie cele wyznaczyć w projekcie z Komputronikiem. Nadszedł czas na nowoczesny intranet z wykorzystaniem Microsoft SharePoint!

Co dokładnie pojawiło się na naszej liście to-do?

  • Przeniesienie plików i dokumentacji na zupełnie nową platformę.
  • Wprowadzenie jednolitej strategii zarządzania plikami w organizacji.
  • Ułatwienie sprawnego zarządzania procesami HR-owymi i kadrowymi, prowadzenia onboardingu.
  • Zapewnienie jednego miejsca komunikacji wewnętrznej dotyczącej inicjatyw firmowych.
  • Poprawienie komfortu pracy dzięki łatwemu dostępowi do informacji.

Management Komputronika był od początku przekonany, że narzędziem komunikacji wewnętrznej w firmie będzie właśnie Microsoft SharePoint. Łatwa dostępność w ramach pakietu biurowego Microsoft, zapewnione bezpieczeństwo danych firmowych oraz integracja z innymi aplikacjami, np. Microsoft Teams na różnych urządzeniach i z wielu miejsc – dzięki temu wybór był jasny. A samą współpracę na linii Supremo-Komputronik nawiązaliśmy w 100% naturalnie – ze względu na wieloletnie partnerstwo w innych projektach IT, a także (lub przede wszystkim!) bardzo dobre relacje między naszymi pracownikami.

Podstrona w intranecie Grupy Komputronik
dotycząca Magazynu „W Grupie siła!
Rozwiązanie

Microsoft SharePoint – nowoczesna platforma do zarządzania plikami i tworzenia firmowego intranetu

SharePoint łączy funkcje prostego zarządzania plikami z ich wizualną prezentacją w wewnętrznej witrynie intranetowej. Dzięki natywnemu połączeniu z aplikacjami, takimi jak: Teams, Outlook, Forms czy Viva Engage, tworzy zintegrowane i bezpieczne środowisko komunikacji wewnętrznej.

Platforma SharePoint dostępna jest w ramach pakietu Microsoft 365, więc pozwala na stworzenie firmowego intranetu oraz aplikacji dla pracowników dostępnych na różnych urządzeniach – komputerach i telefonach.

Jak przebiegało wdrożenie intranetu?

Uruchomienie firmowego intranetu w Grupie Komputronik trwało kilka miesięcy i wymagało intensywnej pracy każdej z zaangażowanych stron.

Krok po kroku, czyli czym dokładnie się wspólnie zajmowaliśmy?

  1. Pracą podczas warsztatów – definiującą zakres działań, strukturę treści, zasady konfiguracji SharePoint.
  2. Pracami wdrożeniowymi – obejmującymi m.in. konfigurację platformy, ustawienie dostępów.
  3. Zaprojektowaniem architektury rozwiązań wraz z przeniesieniem danych oraz dopasowaniem designu do zasad identyfikacji wizualnej firmy.
  4. Szkoleniami dla redaktorów – dodających treści poprzez Tryb edycji w SharePoint, będący intuicyjnym CMS-em do zarządzania treściami na podstronach intranetu.
  5. Przygotowaniem contentu treści, grafik, zdjęć na poszczególne podstrony oraz zamieszczeniem ich w intranecie.
  6. Konfiguracją elektronicznej akceptacji dokumentów wewnętrznych.
  7. Właściwymi testami intranetu.
  8. Uruchomieniem intranetu dla pracowników.
  9. Promocją wewnętrzną – dzięki wewnętrznemu konkursowi wyłoniona została nazwa dla intranetu – KontaKT.
  10. Rozwijaniem intranetu o nowe podstrony oraz bieżącym wykorzystywaniem platformy do prowadzenia komunikacji firmowej.

Zrzuty ekranu z intranetu KontaKT-u pokazujące aktualności, wiadomości Zarządu,
podstronę działu HR z rekrutacjami oraz inicjatywy sportowe

Kto korzysta z firmowego intranetu w Komputronik?

Wszyscy w Grupie Komputronik z ciągłym dostępem do komputera – czyli pracownicy biura oraz działu sprzedaży. Natomiast osoby pracujące w magazynie korzystają z intranetu na specjalnych stoiskach. Na przystosowanych do tego ekranach czerpią informacje z responsywnej, pełni funkcjonalnej witryny intranetowej.

Pracownicy codziennie odwiedzają witrynę intranetową, która w wyniku wewnętrznego konkursu, przyjęła nazwę KontaKT. Sprawdzają w niej aktualności, firmowe inicjatywy, komunikaty Zarządu. Mają łatwy dostęp do potrzebnych informacji i dokumentów dzięki „szybkim linkom” – kierującym do właściwych folderów, podstron czy aplikacji.

Efekty

Efekty wdrożenia intranetu w Grupie Komputronik

Na jakie obszary i na kogo pozytywnie przełożyło się wprowadzenie nowoczesnej platformy SharePoint? Co dokładnie udało się uzyskać dzięki intranetowi?

  • Lepszą organizację pracy – efektywniejsze zarządzanie firmowymi plikami, umowami, dokumentacją.
  • Szybszy dostęp do informacji firmowych – pracownicy korzystają z jednego miejsca, w którym wszelkie materiały są uporządkowane, a tym samym łatwe do znalezienia.
  • Przyjazny i dobrze zorganizowany proces onboardingu – nowe osoby w firmie już od pierwszego dnia pracy używają rozwiązania, które krok po kroku wskazuje, kiedy i z jakimi informacjami muszą się zapoznać.
  • Usprawnienie wypełniania dokumentacji kadrowej i zbierania potwierdzeń – elektroniczne potwierdzenia zapoznania się z dokumentami eliminują konieczność używania wersji papierowych poświadczających zaznajomienie się z ważnymi informacjami, a także innej dokumentacji.
  • Skuteczniejszą komunikację wewnętrzną – intranet uzupełnia magazyn firmowy oraz informowanie mailami. Newsy online mają po kilkaset wyświetleń, a większość pracowników codziennie korzysta z KontaKT-u.
Nasza wieloletnia współpraca z Grupą Komputronik do tej pory obejmowała głównie projekty związane z migracją do chmury Microsoft. Tym bardziej cieszy nas, że tym razem mogliśmy wykorzystać doświadczenie Supremo, wdrażając intranet na platformie SharePointmówi Michał Peksa, prezes Supremo. W tego typu działaniach silnie zajmujących dwie strony – naszych ekspertów i osoby odpowiedzialne po stronie Klienta, partnerska współpraca i wzajemne wsparcie procentowały na każdym etapie prac. To wszystko sprawia, że efekty przekroczyły nawet najśmielsze założeniadodaje.

Zrzut ekranu z podstrony KontaKT-u z materiałami marketingowymi
do wykorzystania w komunikacji Grupy Komputronik

Efektywna praca jako efekt inwestycji w intranet

Wdrożenie intranetu na bazie Microsoft SharePoint w Grupie Komputronik przyniosło namacalne efekty i optymalizację procesów wewnętrznych. Codzienna praca stała się wygodniejsza, poszukiwanie przebiega dużo szybciej. Nasza firma, jako doświadczony partner Microsoft, zaangażowała się w realizację tego projektu od początku do końca. Zapewniliśmy profesjonalne doradztwo, wsparcie techniczne i niezbędne szkolenia. Tylko tak da się osiągnąć sukces!

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jak intranet Microsoft SharePoint może pomóc osiągnąć lepsze wyniki na różnych polach biznesu, umów się z nami na bezpłatną konsultację. Chętnie odpowiemy na Twoje pytania i zaproponujemy rozwiązanie dopasowane do firmowych potrzeb!

Rozpoczynając wdrożenie intranetu SharePoint, nie mieliśmy niezbędnej wiedzy, jak skonfigurować tę platformę, jakie treści na niej zamieszczać oraz co jeszcze będzie przydatne w naszej firmie. Dlatego powierzyliśmy ten projekt konsultantom Supremo, którzy mają doświadczenie konieczne w takim projekciemówi Piotr Stachowiak, Kierownik Biura Optymalizacji w Grupie Komputronik.Iteracyjne podejście i warsztatowa forma współpracy pozwoliły zwinnie zrealizować projekt wraz z niezbędnym przeszkoleniem redaktorów KontaKT-upodsumowuje proces.
Christian Pospiech
Business Apps Specialist
Udostępnij

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami!

Wybierz, w jakim obszarze potrzebujesz wsparcia i umów się na konsultację. Odezwiemy się do Ciebie w ciągu 24 godzin!

Radosław Krawiec

Sales Development Representative
sales@supremo.pl+48 61 669 83 09

Wypełnij formularz

Twoje dane są bezpieczne
🤗 Dziękujemy! Twoja aplikacja została wysłana!
❌ Ups! Coś poszło nie tak